Dagbesteding

Stichting de Voart zoekt samen met jou naar activiteiten die goed aansluiten bij jouw behoefte als deelnemer. We zoeken altijd naar de juiste balans tussen samen fijn bezig zijn en jou goed begeleiden. Zo is er altijd oog voor hoe het met jou gaat.

Sinds januari dit jaar hebben we de beschikking over de gehele Plompschuur. Dit betekent dat we de opzet nog ruimtelijker hebben gemaakt. De komende tijd gaan we ons activiteiten verder aanbod uitbreiden. Onze dagbesteding is geschikt voor alle leeftijden.

In onze eigen keuken bereiden we soepen, maaltijden, taarten en nog veel meer. Later eten we dit samen op of het wordt klaargemaakt voor mensen thuis of gelegenheden die er zijn. Je kunt dus op kleine schaal oefenen met horecawerk. Je leert omgaan met keukenapparatuur, doet boodschappen, experimenteert met gerechten, bakt een taart of hebt bardienst en bedient de kassa.

Er is een werkplaats waar allerhande houtproducten vervaardigd kunnen worden. Je kunt meehelpen met het maken van vogelhuisjes en theeplankjes tot prachtige loungesets. Je kunt leren hoe je iets kunt maken, maar ook hoe de gereedschappen werken. Regelmatig is er gelegenheid om te experimenteren met elkaar en iets nieuws te maken. Er is ook een ‘stofvrije ruimte’ waar aan fietsen gesleuteld kan worden of de mogelijkheid is om te verven.

We zijn verantwoordelijk voor het onderhouden van ‘het groen’ op ons terrein. Dat betekent dat we met een zitmaaier het gras maaien, met de bladblazer bezig gaan en de heg snoeien.

Er is een kas waarin diverse groenten worden opgekweekt, waarna ze in de moestuin gezet worden. Het is geweldig om samen de verse groente uit de tuin te halen. Verder is er een dierenweide waar nu schapen lopen, maar waar je ook een heerlijk ontspannen rondje omheen kunt wandelen.

Verder is er een ruimte waar je op een creatieve manier bezig kunt zijn. Er zijn materialen aanwezig en regelmatig geven vrijwilligers een leuke workshop. Daarnaast mag je ook zelf dingen bedenken of materialen meenemen die je wilt gebruiken.

We hebben twee abonnementen bij de sportschool die naast onze locatie is. Je kunt er (eerst) met iemand van de begeleiding naartoe, zodat je samen kunt kijken wat voor jou de meest passende oefeningen zijn. Misschien lukt het je op een gegeven moment wel om er zelfstandig naartoe te gaan..wij zijn altijd in de buurt!

Sinds enige tijd kun je ook productiewerk doen. Je kunt pakketjes inpakken voor verschillende vakantieparken. Vaak ontstaat er een heerlijk ontspannen werksfeer waarin er veel lol gemaakt wordt met elkaar.

Stichting de Voart heeft ook buiten de locatie activiteiten. Je kunt klussen op vakantiepark  ‘Stoetenslagh’. En soms moet er iets vervoerd worden, kun je helpen bij een verhuizing of ga je met een begeleider bij iemand thuis een klus doen.

Sommige deelnemers lopen ook ‘stage’ bij een lokaal bedrijf, winkel of horeca-gelegenheid. Inmiddels heeft dat een paar deelnemers al een contract voor betaald werk opgeleverd.

Kom gerust eens kijken

Mogelijk heb je eens een kijkje genomen bij onze dagbesteding en gedacht dat dit misschien wel een goede plek is voor jou. Misschien heb je van iemand goede verhalen gehoord en wil je jezelf aanmelden voor dagbesteding. Dat kan door even te bellen met de bedrijfsleider Ramon Bosch (0646346664) of even een mail te sturen naar info@stichtingdevoart.nl.

Voor de begeleiding ben je een bedrag verschuldigd. Meestal zal dit bekostigd worden vanuit een WMO- of WLZ indicatie op basis van Zorg in Natura of op basis van een Persoonsgebonden Budget. Als je een PGB hebt, dan kun je op onze website de tarieven bekijken.

We plannen een kennismakingsgesprek waarin we met jou en met iemand die jou kent een aantal belangrijke dingen bespreken:

• Wat vind je leuk om te doen?
• Wil je nog iets leren, ontdekken of ervaren?
• Waar moeten we bij jou rekening mee houden?
• Welke vorm van begeleiding past bij jou?

Vervolgens spreken we af wanneer je kunt starten en op welke dagen je gaat komen. Als deelnemer krijg je een werkplan waarin jouw doelen en afspraken komen te staan. Iedere drie maanden evalueren we samen met jou hoe het gaat. Je kunt dan altijd iemand uitnodigen om erbij te zijn als je dat fijn vindt.

klik hier voor de PGB tarieven