0523-235625 b.g.g. 0523-235626

Dagverzorging ouderen

Dagverzorging voor de oudere inwoner

Woont u nog zelfstandig thuis en komt u weinig buiten de deur? Bent u slecht ter been of heeft u last van vergeetachtigheid? Bij Stichting de Voart kunt u ondersteuning krijgen bij een prettige invulling van uw dag. Onze betrokken medewerkers begeleiden u met activiteiten die u leuk vindt of die leerzaam zijn.

Bij Stichting de Voart doet u nieuwe sociale contacten op. Wij bieden wij u een prettige dag met een duidelijke structuur. U kunt tussen de middag een warme maaltijd  nuttigen en wij houden rekening met uw wensen voor een activiteit. Uiteraard hebben wij aangepaste faciliteiten zoals een ruim (invalide) toilet, drempelvrije ruimtes, lift, rustplaatsen e.d.

Terwijl u in huiselijk sfeer op een gemoedelijke manier uw dag doorbrengt heeft uw mantelzorger even rust en tijd voor zichzelf. In overleg kunnen wij u ophalen en weer naar huis brengen.

Stichting De Voart biedt Dagverzorging voor ouderen aan sinds 1 maart 2019.

Stichting De Voart heeft een rolstoelbus aangeschaft, haar activiteitenaanbod en de faciliteiten passend gemaakt en goede afspraken gemaakt met een aantal vrijwilligers, die het vervoer van de ouderen op zich namen.

Samen zorgen zij ervoor dat er, naast een chauffeur, ook een extra vrijwilliger meegaat in de bus om de oudere te begeleiden.

De Dagverzorging is er op de maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag en is in eerste instantie bedoeld voor (nog) zelfstandig wonende ouderen mét en zonder dementie.

In overleg kan bekeken worden of het aanbod ook passend is voor ouderen die niet meer zelfstandig wonen, maar wel behoefte hebben aan een dag-invulling ‘buiten de deur’.

Verwijzers van de verschillende thuiszorgorganisaties en behandelinstellingen zijn inmiddels bekend met het aanbod van Stichting De Voart.

De kosten voor Dagverzorging worden meestal vergoed uit een WMO-indicatie. Om deze indicatie aan te vragen, kunt u terecht bij het Samen Doen Team van de gemeente Hardenberg.

Zij zijn telefonisch te bereiken via 140523 of via email: samendoen@hardenberg.nl

Eventueel kunt u digitaal een melding via: https://www.hardenberg.nl/inwoners/zorg/hoe-kunnen-we-u-helpen/meldingsformulier.html

Uiteraard is het ook mogelijk om de kosten te betalen uit een Persoons Gebonden Budget of uit een eigen inkomen. U kunt de tarieven vinden op deze website onder ‘PGB Tarieven’.