Neem contact op
+555-555-1234
info@stichtingdevoart.nl

Kom ik in aanmerking voor begeleid wonen?

Plek op de wachtlijst

Momenteel zijn alle appartementen vergeven, maar wij hebben nog plek op onze wachtlijst. Wil je bij ons komen wonen en voldoe je aan onderstaand bewonersprofiel? Neem dan contact met ons op, zodat we kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn.

Je komt in aanmerking voor een Begeleid Wonen indicatie als:

•    je goed overweg kan met de andere bewoners en het eens bent over de gezamenlijke begeleiding vanStichting de Voart.

•    je wilt leren om zo zelfstandig mogelijk te kunnen leven.

•    je een woonplek zoekt voor langere tijd.

•    je een persoonsgebonden budget (Pgb) hebt voor 24-uurszorg of deze kan krijgen op basis van een Wlz- of Wmo-indicatie.

•    je zelf een woonruimte kan huren en de administratie kan doen met hulp van een familielid of bewindvoerder.

•    je geen drugs gebruikt, overmatig alcohol drinkt of last hebt van woede aanvallen.

•    je buiten begeleidingstijden zelf om hulp kan bellen met de bereik- en oproepdienst.

•    je het leuk vindt om met de andere bewoners samen dingen te doen, zoals koken, eten of leuke activiteiten.

Wil je meer weten? Bel of mail met Herman van Hedel, coördinator van Stichting De Voart, via hermanvanhedel@stichtingdevoart.nl of 06 83 60 90 71. Uiteraard kunnen ook verwijzers contact opnemen als zij iemand willen aanmelden die past binnen het beschreven kader.

Aanmelden (wachtlijst)

Wanneer onze appartementen vol zijn is het mogelijk om je aan te melden voor een wachtlijst. Wij hebben bewoners die graag willen doorstromen naar zelfstandig wonen. En stel dat er een grote wachtlijst is dan kunnen wij in gesprek gaan met alle gegadigden om te kijken of er een nieuw wooninitiatief gestart kan worden.

Zelfstandig wonen

Lees hier of je in aanmerking komt voor begeleid wonen. Wil je meer weten over wonen bij Stichting de Voart neem dan contact met ons op.

Contact

“Ik vind hier ontspanning, het is heel divers qua deelnemers. Bij deze gemengde club voel ik mij thuis”

Deelnemer dagbesteding

"Je kunt hier nog wat betekenen voor de maatschappij en we hebben respect voor elkaar"