De Plompschuur

Stichting de Voart is sinds 1 oktober 2016 gevestigd in de prachtige Plompschuur aan de Langewijk 362a in Dedemsvaart. Wij hebben hierin een goede samenwerking gevonden met pandeigenaar Heering Vastgoed.

Koffiebar

Deze sfeervolle locatie biedt unieke kansen voor dagbelevingsactiviteiten, zowel binnen als buiten. In de grote zaal is ruimte voor creatieve workshops en er is een horecadeel met een authentieke koffiebar. Hier leren deelnemers, die dat willen, koffie en thee te serveren aan andere deelnemers of gasten van buitenaf.

Verse appeltaart

In de keuken geurt het elke dag naar verse soep, appeltaart of ander lekkers dat deelnemers maken onder deskundige begeleiding. De ingrediënten komen deels van eigen terrein. Achter de Plompschuur ligt een grote moestuin met een kas waar we groenten en fruit kweken.

Dier en natuur

Achter de moestuin ligt de dierenweide met kleinvee en ons paard Doris die op deze plek haar oude dag mag doorbrengen. Ook hier zijn deelnemers, begeleid door vakkrachten, actief met de dagelijkse zorg voor dier en natuur. En is het werk even klaar? Dan is er altijd wel tijd voor een ontspannen ommetje langs de dierenweide en kunnen we genieten van het fraaie uitzicht over de beek.

Rolstoelvriendelijk

De Plompschuur biedt faciliteiten voor mensen die slecht ter been zijn of rolstoelgebonden. Alle ruimten zijn drempelvrij. Er is een lift, vloerverwarming, een rolstoelvriendelijk toilet en ruimtes voor deelnemers die even willen rusten tijdens hun dagbesteding. Buiten is een grote fietsenstalling aanwezig en voldoende parkeerruimte voor auto’s en (rolstoel)busjes.

Deelnemer Jan:

“Ik vind het zo fijn om naar jullie te komen. Het is gemoedelijk en gezellig. Jullie doen je best en er is altijd een fijne sfeer."

Naamgever Bernardus Plomp

De Plompschuur is vernoemd naar aannemer Bernardus Plomp die in 1834 betrokken was bij de bouw van de Hervormde Kerk in Dedemsvaart. Zijn naam leeft dus nog altijd voort.

Wat biedt Stichting de Voart nog meer