Missie en visie

Stichting de Voart versterkt kwetsbare mensen die vanwege een (psycho-)sociale beperking of mentale problemen hulp nodig hebben in hun dagelijks leven.

Wij focussen niet op de beperking, maar juist op talent en het vermogen om nieuwe vaardigheden te leren. Door mensen te laten ervaren dat we naast ze staan, geven we ze de kracht en het zelfvertrouwen dat nodig is om – zoveel als mogelijk – zelfstandig te leven.

Gelijkwaardigheid

Gelijkwaardigheid en het denken in mogelijkheden zijn de eerste twee kernwaarden in ons werk. Daarom is een open en lerende houding onmisbaar. Wij gaan uit van het mens-zijn van zowel de deelnemers als van onszelf. Daarmee bedoelen we dat je al je talenten en vaardigheden benut, maar ook je kwetsbaarheden durft te laten zien.

Lokaal aanwezig

Onze derde kernwaarde is lokaal aanwezig zijn in de samenleving. We willen dat onze deelnemers zoveel mogelijk kunnen meedoen aan het maatschappelijk leven. Daarom onderhouden we niet alleen goede contacten met zorginstellingen, maar ook met het lokale bedrijfsleven. Daar waar mogelijk werken we samen met ondernemers of kijken we naar kansen om elkaar te versterken.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Voor verschillende bedrijven doen we bijvoorbeeld inpakwerk of verrichten we klussen of andere werkzaamheden die leerzaam zijn voor onze cliënten. Deze vorm van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (Mvo), is ook lonend voor ondernemers. Het behalen van Mvo-doelen wordt in steeds meer branches verplicht of het is al geïntegreerd in de dagelijkse bedrijfsvoering.

Warme en veilige sfeer

Een veilige en warme sfeer op onze locaties vormt ook een onmisbare pijler in ons werk. Wij doen er alles aan om een warme en veilige omgeving te creëren waarin mensen zichzelf durven zijn met al hun kwetsbaarheden en emoties. Zo bieden we de ruimte om te groeien vanuit kracht en eigenwaarde.